Język
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

NORMAN THOMPSON N.T.2B

NORMAN THOMPSON N.T.2B
NORMAN THOMPSON N.T.2B

Pod koniec 1916 r. firma Norman Thompson Flight Company, która wcześniej zbudowała 20 łodzi latających FBA typu B, zaproponował zaprojektowanie i budowę nowego trenera dla pilotów potrzebnych do dużych patrolowych łodzi latających, takich jak Curtiss America, Felixstowe F.2 i Norman NT4 Thompsona. Admiralicja Brytyjska zaakceptowała propozycję Normana Thompsona i złożyła zamówienie na 10 samolotów w listopadzie 1916 r. Dla Royal Naval Air Service (RNAS)

Dostępność: brak towaru

Cena: 200,00 zł

Sperry Messenger

Sperry Messenger
Sperry Messenger

Sperry Messenger był amerykańskim dwumiejscowym dwupłatowcem zaprojektowanym przez Alfreda V. Verville'a, pracującym dla działu inżynierii lotniczej armii Stanów Zjednoczonych (USAAS) i zbudowanym na podstawie umowy przez Sperry Aircraft Company z Farmingdale, Nowy Jork. Samolot został później oznaczony przez USAAS jako M-1 i MAT. Sperry wyprodukował około 50 sztuk w latach 1920–1926.

Dostępność: brak towaru

Cena: 340,00 zł

I-22 Iryda

I-22 Iryda
I-22 Iryda

Prace nad samolotem I-22 Iryda rozpoczęto w 1976 roku. Z założenia miał on być następcą szkolnego samolotu  TS-11 Iskra. W 1980 zatwierdzono projekt, a w 1982 roku w Mielcu rozpoczęto budowę prototypów. Pilot doświadczalny inż. Ludwik Natkaniec wykonał pierwszy lot na samolocie I-22 Iryda w dniu 3 marca 1985 roku. Pierwsza katastrofa samolotu miała miejsce 30 stycznia 1987 roku podczas prób flatterowych. 22 grudnia oblatano wersje Iryda M93K z silnikami K-15 (wcześniej latały z silnikami SO-3). W 1997 powstała wersja M96 z przebudowanym skrzydłem (dodano klapy Fowlera) oraz podwyższonym pionowym statecznikiem. 24 października 1992 roku podpisano porozumienie o przekazaniu pierwszych tego typu samolotów dla wojska. Na linii produkcyjnej znalazło się łącznie 19 szt. Samolotu Iryda. Niestety nie wszystkie trafiły do szkolenia lotniczego. Część z nich nigdy nie wzbiła się w powietrze. Zakupem samolotu I-22 Iryda zainteresowane były Indie ale do podpisania umowy nigdy nie doszło. Finalnie program I-22 Iryda został skasowany a samoloty wycofane z eksploatacji.

Dostępność: brak towaru

Cena: 350,00 zł

Hansa Brandenburg type NW

Hansa Brandenburg type NW
Hansa Brandenburg type NW

W 1915 r. Do niemieckiej marynarki wojennej dostarczono 32 samoloty tego typu. Były one używane podczas patroli zwiadowczych, posiadało radio, a niektóre maszyny były wyposażone w regały do przewozu dziesięciu 5 kg. bomby Silnik, 160 KM Mercedes D III.

Dostępność: brak towaru

Cena: 360,00 zł

Hansa Brandenburg type NW Polish Service

Hansa Brandenburg type NW Polish Service
Hansa Brandenburg type NW Polish Service

W 1915 r. Do niemieckiej marynarki wojennej dostarczono 32 samoloty tego typu. Były one używane podczas patroli zwiadowczych, posiadało radio, a niektóre maszyny były wyposażone w regały do przewozu dziesięciu 5 kg. bomby Silnik, 160 KM Mercedes D III.

Dostępność: brak towaru

Cena: 360,00 zł

Friedrichshafen FF-33L German Service

Friedrichshafen FF-33L German Service
Friedrichshafen FF-33L German Service

FF-33L był ostatnim z serii samolotów szybowcowych Friedrichshafen z I wojny światowej. Była to mniejsza wersja FF-33H, budowana od 1917 roku. Początkowo była przeznaczona do zadań bojowych, później do celów szkoleniowych, do szkół latających, w których służyła do końca Wielkiej Wojny.
Jedna próbka trafiła do polskiej bazy marynarki wojennej w Pucku w sierpniu 1920 r. Za pośrednictwem firmy Utgoff. Otrzymał biały numer 9 i został sklasyfikowany jako lekki bombowiec. Był również wyposażony w karabin maszynowy obserwatora na ringu. Samolot był używany do października 1921 r., Kiedy rozbił się podczas lądowania na burzliwych wodach Morza Bałtyckiego.

Dostępność: brak towaru

Cena: 360,00 zł

Friedrichshafen FF-33L in Polish Service

Friedrichshafen  FF-33L in Polish Service
Friedrichshafen FF-33L in Polish Service

FF-33L był ostatnim z serii samolotów szybowcowych Friedrichshafen z I wojny światowej. Była to mniejsza wersja FF-33H, budowana od 1917 roku. Początkowo była przeznaczona do zadań bojowych, później do celów szkoleniowych, do szkół latających, w których służyła do końca Wielkiej Wojny.
Jedna próbka trafiła do polskiej bazy marynarki wojennej w Pucku w sierpniu 1920 r. Za pośrednictwem firmy Utgoff. Otrzymał biały numer 9 i został sklasyfikowany jako lekki bombowiec. Był również wyposażony w karabin maszynowy obserwatora na ringu. Samolot był używany do października 1921 r., Kiedy rozbił się podczas lądowania na burzliwych wodach Morza Bałtyckiego.

Dostępność: brak towaru

Cena: 360,00 zł

BOULTON&PAUL P-12 BODMI

BOULTON&PAUL P-12 BODMI
BOULTON&PAUL P-12 BODMI

Boulton & Paul P.12 Bodmin był eksperymentalnym brytyjskim dwusilnikowym bombowcem dwupłatowym z silnikami zamontowanymi w maszynowni kadłuba. Dwa zbudowane Bodminy odleciały z powodzeniem w 1924 r., Co potwierdza koncepcję, ale układ nie został opracowany do produkcji.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 360,00 zł
szt.

English Electric Cork Mk. III

English Electric Cork Mk. III
English Electric Cork Mk. III

Ostatnią znaczącą dużą latającą łodzią, która pojawiła się przed zawieszeniem broni, był Phoenix P.5 Cork, który po raz pierwszy poleciał 4 sierpnia 1918 roku. Zaprojektowany zgodnie ze specyfikacją N.3, Cork użył kadłuba zaprojektowanego przez Linton Hope zbudowanego przez May, Harden & May. Kadłuby zostały następnie dostarczone do Phoenix Dynamo Manufacturing Company, gdzie przymocowano powierzchnie latające i zamontowano parę silników Eagle VIII.

Dostępność: brak towaru

Cena: 360,00 zł

Hawker Nimrod Mk.1 1:48 scale

Hawker Nimrod Mk.1 1:48 scale
Hawker Nimrod Mk.1 1:48 scale
Note: Shipment of the model up to 20 days.
 
The set includes:
- Resin parts: fuselage, top, central and lower wings, horizontal and vertical tail wings.
All rest are 3D printed parts. Wings are reinforced by steel rod.
-3D printed parts (described below). Prints are secured in an additional box.
- Decals (screen printed) two of british painting schemes,
- Mask for Japanese export version, and british side belts.
- Color manual (16 pages)
- Photo-etched parts (over 50 elements)
- Copper rod (100 mm x 0,8 mm) as hook and stand element.
- Laser cutted cabine (mounted in PE frame) x 2
- Decals to cut as an instrument panel x 2
3D parts:
There are several innovations:
- grate-interior in one piece (it will save a lot of time searching for geometry and cleaning)
- main cooler also in 1 piece
- the exhaust pipe collector was originally supposed to be made of photo-etched sheets but in the end I made it 3D - it turned out very well.
- control panel integrated with the compass
Minimum number of supports to guarantee a printout, so you can cut all parts efficiently and without any problems.
Overall, there are almost 50 parts of direct components from 3D printing.
All the printed parts are described in detail in the model manual.

 

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 10 dni

Cena: 385,00 zł
szt.

Sopwith Baby British Service

Sopwith Baby British Service
Sopwith Baby British Service

Baby było używane jako samolot rozpoznawczy i bombowiec, operujący z lotniskowców i krążowników, a także trawlerów morskich. Wiele „Baby” podłączono do przybrzeżnych stacji lotniczych RNAS w Anglii i Szkocji oraz stacji RNAS w Egipcie, Grecji i we Włoszech.
Główną rolą Baby było przechwytywanie nalotów niemieckich Zeppelin jak najdalej od Wielkiej Brytanii, a także śledzenie niemieckich ruchów morskich.
Baby służyły w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych, Francji, Chile, Grecji i Norwegii. W Norwegii zbudowano dodatkowe Baby jako zamienniki, z których niektóre mają służbę do 1930 r. Dwa z 10 samolotów pływających Sopwith Baby, które zostały zakupione przez Royal Norwegian Navy Air Service, zostały przywiezione na Svalbard latem 1928 r., Aby wziąć udział w poszukiwaniu zaginionego Norweskiego badacza polarnego Roalda Amundsena, ale nie zostały wykorzystane do wyszukiwania.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 10 dni

Cena: 425,00 zł
szt.

Sopwith Baby French and Norwegian Service

Sopwith Baby French and Norwegian Service
Sopwith Baby French and Norwegian Service

Baby było używane jako samolot rozpoznawczy i bombowiec, operujący z lotniskowców i krążowników, a także trawlerów morskich. Wiele „Baby” podłączono do przybrzeżnych stacji lotniczych RNAS w Anglii i Szkocji oraz stacji RNAS w Egipcie, Grecji i we Włoszech.
Główną rolą Baby było przechwytywanie nalotów niemieckich Zeppelin jak najdalej od Wielkiej Brytanii, a także śledzenie niemieckich ruchów morskich.
Baby służyły w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych, Francji, Chile, Grecji i Norwegii. W Norwegii zbudowano dodatkowe Baby jako zamienniki, z których niektóre mają służbę do 1930 r. Dwa z 10 samolotów pływających Sopwith Baby, które zostały zakupione przez Royal Norwegian Navy Air Service, zostały przywiezione na Svalbard latem 1928 r., Aby wziąć udział w poszukiwaniu zaginionego Norweskiego badacza polarnego Roalda Amundsena, ale nie zostały wykorzystane do wyszukiwania.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 10 dni

Cena: 425,00 zł
szt.

Ansaldo Baby

Ansaldo Baby
Ansaldo Baby

Baby było używane jako samolot rozpoznawczy i bombowiec, operujący z lotniskowców i krążowników, a także trawlerów morskich. Wiele „Baby” podłączono do przybrzeżnych stacji lotniczych RNAS w Anglii i Szkocji oraz stacji RNAS w Egipcie, Grecji i we Włoszech.
Główną rolą Baby było przechwytywanie nalotów niemieckich Zeppelin jak najdalej od Wielkiej Brytanii, a także śledzenie niemieckich ruchów morskich.
Baby służyły w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych, Francji, Chile, Grecji i Norwegii. W Norwegii zbudowano dodatkowe Baby jako zamienniki, z których niektóre mają służbę do 1930 r. Dwa z 10 samolotów pływających Sopwith Baby, które zostały zakupione przez Royal Norwegian Navy Air Service, zostały przywiezione na Svalbard latem 1928 r., Aby wziąć udział w poszukiwaniu zaginionego Norweskiego badacza polarnego Roalda Amundsena, ale nie zostały wykorzystane.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 10 dni

Cena: 425,00 zł
szt.

Sopwith Baby German captured plane

Sopwith Baby German captured plane
Sopwith Baby German captured plane

Baby było używane jako samolot rozpoznawczy i bombowiec, operujący z lotniskowców i krążowników, a także trawlerów morskich. Wiele „Baby” podłączono do przybrzeżnych stacji lotniczych RNAS w Anglii i Szkocji oraz stacji RNAS w Egipcie, Grecji i we Włoszech.
Główną rolą Baby było przechwytywanie nalotów niemieckich Zeppelin jak najdalej od Wielkiej Brytanii, a także śledzenie niemieckich ruchów morskich.
Baby służyły w marynarce wojennej Stanów Zjednoczonych, Francji, Chile, Grecji i Norwegii. W Norwegii zbudowano dodatkowe Baby jako zamienniki, z których niektóre mają służbę do 1930 r. Dwa z 10 samolotów pływających Sopwith Baby, które zostały zakupione przez Royal Norwegian Navy Air Service, zostały przywiezione na Svalbard latem 1928 r., Aby wziąć udział w poszukiwaniu zaginionego Norweskiego badacza polarnego Roalda Amundsena, ale nie zostały wykorzystane.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 10 dni

Cena: 425,00 zł
szt.

Macchi Ni.29

Macchi Ni.29
Macchi Ni.29

NiD.29 był dwupłatowcem o jednakowej rozpiętości z lotkami na górnym i dolnym skrzydle. Miał stałr podwozie z ogonem, silnik montowany na nosie i pojedynczy otwarty kokpit dla pilota. Prototyp NiD 29 został oceniony przez francuskie siły powietrzne w lipcu 1918 r., A partię przedprodukcyjną zamówiono 21 sierpnia 1918 r. Był napędzany silnikiem Hispano-Suiza. Włoska Regia Aeronautica kupiła 175 samolotów, w tym 95 zbudowanych przez Macchi jako Macchi-Nieuport 29 i 80 zbudowanych przez Caproni. Szwecja kupiła dziewięć samolotów i oznaczyła je J 2. Japońska firma Kajmakana kupiła model samolotu i zbudowała 608 dla Cesarskiej Armii Japońskiej jako Ko-4.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 425,00 zł
szt.

Nieuport Ni.29 C-1

Nieuport Ni.29 C-1
Nieuport Ni.29 C-1

NiD.29 był dwupłatowcem o jednakowej rozpiętości z lotkami na górnym i dolnym skrzydle. Miał stałr podwozie z ogonem, silnik montowany na nosie i pojedynczy otwarty kokpit dla pilota. Prototyp NiD 29 został oceniony przez francuskie siły powietrzne w lipcu 1918 r., A partię przedprodukcyjną zamówiono 21 sierpnia 1918 r. Był napędzany silnikiem Hispano-Suiza. Włoska Regia Aeronautica kupiła 175 samolotów, w tym 95 zbudowanych przez Macchi jako Macchi-Nieuport 29 i 80 zbudowanych przez Caproni. Szwecja kupiła dziewięć samolotów i oznaczyła je J 2. Japońska firma Kajmakana kupiła model samolotu i zbudowała 608 dla Cesarskiej Armii Japońskiej jako Ko-4.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 425,00 zł
szt.

Nakajima KO-4

Nakajima KO-4
Nakajima KO-4

NiD.29 był dwupłatowcem o jednakowej rozpiętości z lotkami na górnym i dolnym skrzydle. Miał stałr podwozie z ogonem, silnik montowany na nosie i pojedynczy otwarty kokpit dla pilota. Prototyp NiD 29 został oceniony przez francuskie siły powietrzne w lipcu 1918 r., A partię przedprodukcyjną zamówiono 21 sierpnia 1918 r. Był napędzany silnikiem Hispano-Suiza. Włoska Regia Aeronautica kupiła 175 samolotów, w tym 95 zbudowanych przez Macchi jako Macchi-Nieuport 29 i 80 zbudowanych przez Caproni. Szwecja kupiła dziewięć samolotów i oznaczyła je J 2. Japońska firma Kajmakana kupiła model samolotu i zbudowała 608 dla Cesarskiej Armii Japońskiej jako Ko-4.

Dostępność: na wyczerpaniu

Wysyłka w: 5 dni

Cena: 425,00 zł
szt.

Lublin RXIIID

Lublin RXIIID
Lublin RXIIID

W 1931 r. Jeden R-XIV został przetestowany na pływakach jako hydroplan. Ponieważ testy wypadły dobrze, polska marynarka wojenna oznaczyła go R-XIII bis / hydro i zamówiła kolejne trzy (numery 700-703). W 1933 r. Marynarka wojenna zamówiła 10 R-XIII ter / hydro, który był wariantem wodnosamolotu R-XIIID (nr 704-713). Wreszcie w 1934 roku marynarka wojenna kupiła 6 wodnosamolotów R-XIIIG, różniących się szczegółami od poprzedniego wariantu - między innymi metalowego śmigła (nr 714-720). Zostały dostarczone do kwietnia 1935 r.

Dostępność: brak towaru

Cena: 460,00 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl